Regulamin sklepu internetowego twojeakcesoria.pl
Postanowienia wstępne
1. Niniejszy regulamin (dalej jako "Regulamin") określa zasady korzystania ze sklepu internetowego działającego pod adresem www.twojeakcesoria.pl (dalej jako "Sklep").
2.
Podmiot, który korzysta ze Sklepu (dalej jako "Klient") obowiązany jest
przestrzegać postanowień Regulaminu. Jeżeli Klient nie wyraża zgody na
brzmienie postanowień Regulaminu winien niezwłocznie zaprzestać
korzystania ze Sklepu.
3. Właścicielem Sklepu jest Sebastian Janik,
prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Janik Sebastian Golden
Group, zarejestrowaną przez Ministra Gospodarki w Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej. Adres siedziby: ul. Seweryna
Mielżyńskiego 18 lok. 2, 61-725 Poznań (adres do doręczeń pozostaje taki
sam); NIP:665-276-95-63; REGON: 301968214; tel.: 789155751 (dalej jako „Właściciel Sklepu”).
Informacje ogólne
4.
Właściciel Sklepu prowadzi w ramach Sklepu sprzedaż towarów za
pośrednictwem sieci Internet oraz świadczy usługi drogą elektroniczną.
5. Wszystkie ceny prezentowane w Sklepie podane są w polskich złotych i zawierają podatek VAT.
6.
Do każdego zakupionego produktu załączony jest paragon zakupu. Istnieje
możliwość wystawienia faktury VAT, ale prosimy o zaznaczenie takiej
informacji przy składaniu oferty kupna. W informacji powinny się znaleźć
wszystkie dane niezbędne do wystawienia faktury.
7. Wszystkie
towary oferowane w Sklepie są nowe, oryginalnie zapakowane. Produkty
oferowane w Sklepie są wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały
legalnie wprowadzone na polski rynek. Właściciel Sklepu jest
odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedany towar ma wadę fizyczną
lub prawną (rękojmia). Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy
sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z
umową, jeżeli:
nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
nie ma właściwości, o których istnieniu Właściciel Sklepu zapewniał, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Właściciela Sklepu przy zawarciu umowy, a Właściciel Sklepu nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
została Klientowi wydana w stanie niezupełnym.
8.
Klient może założyć konto Klienta w Sklepie. Podczas zakładania konta
Klient obowiązany jest wyrazić zgodę na brzmienie Regulaminu. Z chwilą
rejestracji konta Klienta w Sklepie zawierana jest na czas nieokreślony
umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną (dalej jako "Umowa"). W
zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Sklep umożliwia
Klientowi m.in.:
założenie i utrzymywanie konta Klienta;
korzystanie z usługi typu newsletter;
korzystanie z funkcjonalności Sklepu.
9.
Usługi świadczone przez Sklep drogą elektroniczną dostarczane są
nieodpłatnie. Czas trwania ewentualnych zobowiązań Klienta wynikających z
Umowy obejmuje co najmniej czas trwania Umowy. Po rozpoczęciu
świadczenia usług w ramach Umowy na wyraźne żądanie Klienta, uprawnienie
Klienta do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w pkt 32 i następne,
wygasa.
Składanie i realizacja zamówień
10.
Zamówienie w ramach prowadzonej przez Właściciela Sklepu sprzedaży
towarów w Sklepie można składać za pomocą jego interfejsu 24h na dobę, 7
dni w tygodniu.
11. Podczas składania zamówienia Klient obowiązany
jest wyrazić zgodę na brzmienie Regulaminu, a także ewentualnych innych
warunków dodatkowych, jeżeli takowe znajdują zastosowanie do danej
transakcji, o czym Właściciel Sklepu informuje za pośrednictwem
informacji zamieszczonych na stronach internetowych Sklepu.
12.
Klient obowiązany jest podać prawidłowe dane kontaktowe: adres e-mail
oraz numer telefonu. Podanie błędnych danych lub nieprawidłowo
wypełnione formularze rejestracyjne mogą utrudnić lub uniemożliwić
realizację zamówienia.
13. Informacje zawarte na stronach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego.
14.
Poprzez złożenie zamówienia Klient składa ofertę kupna towarów
wskazanych w zamówieniu. Po złożeniu zamówienia Klient niezwłocznie
otrzyma, na podany przez siebie adres e-mail, wygenerowany automatycznie
komunikat potwierdzający otrzymanie przez Właściciela Sklepu
zamówienia. Złożenie zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty,
jeżeli Właściciel Sklepu ofertę Klienta przyjmie.
15. Umowa
sprzedaży zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta, na adres
e-mail podany podczas składania zamówienia lub rejestracji Konta,
wiadomości e-mail zawierającej informację o akceptacji przez Właściciela
Sklepu zamówienia.
16. Klient powinien otrzymać wiadomość o
akceptacji przez Właściciela Sklepu zamówienia do realizacji nie później
niż w terminie 1 dnia roboczego od złożenia zamówienia, w przeciwnym
razie Klient przestaje być związany złożoną przez siebie ofertą.
17.
Każdy towar ma określoną dostępność. Właściciel Sklepu akceptuje
zamówienie pod warunkiem, że towar jest dostępny w magazynie lub u
dostawców.
18. W przypadku niedostępności (lub niepełnej
dostępności) towaru wskazanego w zamówieniu Klient zostanie
poinformowany o stanie zamówienia. Może wtedy podjąć decyzję o sposobie
jego realizacji (częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania,
anulowanie całości zamówienia.
19. W przypadku, gdy w ciągu 7 dni od
daty wysłania przez Właściciela Sklepu wiadomości e-mail z akceptacją
złożonego przez Klienta zamówienia nie zostanie uregulowana płatność i
nie uda się w żaden sposób nawiązać kontaktu z Klientem, zamówienie może
zostać anulowane przez Właściciela Sklepu (nie dotyczy zamówień, w
stosunku do których wybrano opcję płatności za pobraniem).
20. Klient może zmienić swoje zamówienie lub je wycofać do momentu wysyłki towaru, pisząc na adres: bok@twojeakcesoria.pl.
Sposoby płatności
21. Możliwe są następujące formy płatności:
przelewem na konto Właściciela Sklepu (niezbędne informacje do realizacji przelewu, w tym numer konta bankowego Właściciela Sklepu i numer zamówienia zostaną przesłane pocztą elektroniczną wraz z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji);
płatność w kanale elektronicznym tzw. "błyskawiczny przelew" za pośrednictwem systemu płatniczego Przelewy24 (do realizacji płatności niezbędne jest posiadanie konta w banku umożliwiającym realizację takich przelewów np. mBank, Inteligo, itp. - pełna, aktualna lista obsługiwanych banków jest dostępna na stronie przelewy24.pl);
płatność w kanale elektronicznym kartą płatniczą za pośrednictwem systemu płatniczego Przelewy24 (do realizacji płatności niezbędne jest posiadanie karty płatniczej akceptowanej przez serwis payu.pl np. VISA, MasterCard i inne - pełna, aktualna lista obsługiwanych kart płatniczych dostępna jest na stronach www.przelewy24.pl);
za pobraniem - płatność gotówką kurierowi, listonoszowi lub na poczcie przy odbiorze towaru (przy płatności za pobraniem, formalności związane z rozliczeniem transakcji są dokonywane w miejscu odbioru zamówionego towaru i prowadzi je pracownik Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej.
22.
W przypadku wybrania płatności przelewem lub w kanale elektronicznym,
towar zostanie wysłany niezwłocznie po zaksięgowaniu wpłaty na koncie
Właściciela Sklepu.
Koszt i czas dostawy
23. Klient ma do wyboru następujące formy dostawy:
Poczta Polska - przesyłka priorytetowa lub przesyłka priorytetowa pobraniowa. Czas dostawy wynosi z reguły 1-3 dni robocze. Przesyłki dostarczane są w dni robocze od poniedziałku do piątku (a w większych miastach, także w soboty) w godzinach od 9 do 18. Jeżeli pracownik poczty nie zastanie nikogo pod wskazanym adresem pozostawi awizo, z którym w terminie 14 dni należy udać się do odpowiedniej placówki pocztowej po odbiór paczki;
Firma kurierska DPD - przesyłka przedpłacona i przesyłka pobraniowa. Czas dostawy wynosi z reguły 1 dobę od momentu wysłania przesyłki. Przesyłki dostarczane są w dni robocze od poniedziałku do piątku;
Paczkomaty – przesyłka przedpłacona i przesyłka pobraniowa. Czas dostawy wynosi z reguły ok. 2 dni robocze. Przesyłki dostarczane są do paczkomatów, z których można odbierać paczki 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu;
Odbiór osobisty możliwy jest po uzgodnieniu terminu odbioru z obsługą Sklepu i potwierdzeniu przez obsługę gotowości towaru do odbioru. Odbiór osobisty możliwy jest w Poznaniu i Koninie.
24. Koszty wysyłki zostały określone na podstronie Sklepu w zakładce „Jakie są koszty wysyłki?”.
25.
Na czas, po jakim zamówione produkty trafiają do rąk Klienta składa się
czas kompletowania zamówienia oraz czas, jaki jest potrzebny Poczcie
Polskiej lub firmie kurierskiej na dostarczenie przesyłki pod wskazany
przez Klienta adres, przy czym uwzględniane są tu tylko dni robocze, tj.
z wyłączeniem sobót i innych dni ustawowo wolnych od pracy.
26.
Przed odebraniem przesyłki Klient ma prawo w obecności kuriera lub
pracownika Poczty Polskiej sprawdzić stan przesyłki w celu stwierdzenia
ewentualnych ubytków lub uszkodzeń przesyłki mających miejsce w trakcie
transportu oraz zażądać sporządzenia protokołu szkodowego. O ubytkach
lub uszkodzeniach może w szczególności świadczyć oklejenie paczki
taśmami innymi niż taśmy firmowe Sklepu, mechaniczne uszkodzenia
opakowania przesyłki. Klient ma prawo m.in. odmówić odbioru przesyłki,
jeśli po sprawdzeniu jej stanu okaże się, że towar jest uszkodzony,
przesyłka nie zawiera wskazanego w zamówieniu towaru, towar jest inny
niż zamawiany. O zaistniałej sytuacji należy niezwłocznie zawiadomić
Właściciela Sklepu telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej.
Reklamacje
27.
W razie stwierdzenia wad towaru lub niezgodności kupionego towaru z
umową, należy o tym fakcie powiadomić Właściciela Sklepu za
pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres bok@twojeakcesoria.pl lub w formie pisemnej, na adres siedziby Właściciela Sklepu.
28.
Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać: a) imię i nazwisko
(ewentualnie firmę) Klienta; b) adres do korespondencji; c) numer
zamówienia (jeśli zostało złożone); d) opis, na czym polega wada lub
niezgodność towaru z umową; e) określenie roszczenia; f) podpis Klienta w
przypadku składania reklamacji drogą pisemną; g) dokument zakupu
(oryginał paragonu lub faktura).
29. O wyniku postępowania
reklamacyjnego Klient zostanie powiadomiony telefonicznie lub pisemnie w
terminie nie dłuższym niż 14 dni od zgłoszenia reklamacyjnego.
30.
Powyższe postanowienia stosuje się odpowiednio do postępowania
reklamacyjnego w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną w
ramach Sklepu.
31. W razie konieczności odesłania towaru do
Właściciela Sklepu lub w inne miejsce w celu rozpatrzenia reklamacji,
przed odesłaniem towaru zalecane jest skontaktowanie się Klienta z
Właścicielem Sklepu w celu ustalenia nieuciążliwego dla Klienta sposobu
odesłania towaru, w tym rodzaju przesyłki zwrotnej oraz firmy, za
pośrednictwem której przesyłka zostanie odesłana. Z uwagi na stałą
współpracę Właściciela Sklepu z Pocztą Polską i firmami kurierskimi,
odesłanie towaru za pośrednictwem współpracującej z Właścicielem Sklepu
firmy jest z reguły tańsze, a dla Klienta mniej uciążliwe, niż w
przypadku samodzielnego zlecenia usługi kurierskiej przez Klienta.
Preferowaną przez Właściciela Sklepu firmą do odesłania przesyłki
reklamacyjnej jest Poczta Polska.
Odstąpienie od umowy
32.
Klient będący konsumentem, który zakupił towar za pośrednictwem Sklepu
ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni od otrzymania towaru bez
podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy
sprzedaży wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient lub osoba
przez niego wskazana weszli w posiadanie zakupionego towaru. W przypadku
zawarcia przez Klienta Umowy, termin ten wygasa z upływem 14 dnia od
zawarcia Umowy. Do zachowania powyższych terminów wystarczy wysłanie
jednoznacznego oświadczenia przed ich upływem. W tym celu Klient może
wykorzystać znajdujący się na stronach internetowych Sklepu Formularz
odstąpienia, przy czym nie jest to obowiązkowe.
33. W przypadku
skutecznego skorzystania przez Klienta z prawa odstąpienia, o którym
mowa powyżej, Właściciel Sklepu zwraca wszystkie otrzymane od Klienta
płatności, w tym koszty dostarczenia towaru – z wyjątkiem kosztów
wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż
najtańszy zwykły sposób dostarczenia towaru oferowany przez Właściciela
Sklepu – niezwłocznie, a każdym przypadku nie później niż 14 dni od
dnia, w którym Właściciel Sklepu otrzymał skuteczne oświadczenie o
skorzystaniu przez Klienta z prawa odstąpienia. Zwrot płatności
następuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, z jakich Klient
skorzystał dokonując tych płatności. Skorzystanie z odmiennego sposobu
zwrotu płatności możliwe jest na podstawie indywidualnych ustaleń.
34.
W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia, Klient obowiązany jest
dostarczyć towar Właścicielowi Sklepu na swój koszt (jeżeli koszt zwrotu
towaru ze względu na jego charakter jest wyższy, aniżeli koszt
odesłania go pocztą w trybie zwykłym, Właściciel Sklepu o powyższym
informuje każdorazowo na stronie internetowej danego towaru). Zwrot
powinien nastąpić niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w
którym Klient odstąpił od umowy, chyba że Właściciel Sklepu
zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania powyższego terminu
wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem. Zwracany towar powinien
być w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach
zwykłego zarządu. Do zwracanego towaru proszę dołączyć dokument zakupu
(oryginał paragonu lub faktura).
35. Prawo odstąpienia nie przysługuje Klientowi będącemu konsumentem w odniesieniu do umów:
o świadczenie usług, jeżeli Właściciel Sklepu wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
zawartej w drodze aukcji publicznej;
o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
36.
W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży, Właściciel Sklepu uprzejmie
prosi - o ile to możliwe - o odesłanie produktu w oryginalnym
opakowaniu. Brak oryginalnego opakowania nie będzie jednak w żadnym
wypadku warunkiem skuteczności takiego odstąpienia. Konsument ponosi
odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem
korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
37. Powyższe postanowienia stosuje się odpowiednio do odstąpienia od Umowy.
38.
Jeżeli Klient złożył oświadczenie od odstąpieniu od umowy sprzedaży
towaru zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przedstawiona przez
Klienta przestaje wiązać.
Prawa autorskie i ochrona baz danych
39. Wszelkie autorskie prawa majątkowe do treści zawartych na stronach Sklepu podlegają ochronie prawnej.
40.
Informacje zamieszczone w ramach Sklepu (między innymi teksty,
ilustracje i dźwięki) poza ściśle prywatnymi celami lub innymi
zaznaczonymi w tej informacji, nie mogą być reprodukowane, przenoszone,
rozprowadzane lub przechowywane bez uprzedniej pisemnej zgody
Właściciela Sklepu lub właścicieli tych informacji. Wszelkie modyfikacje
zawartości strony internetowej Sklepu są zabronione.
41. Korzystanie ze Sklepu dozwolone jest wyłącznie bezpośrednio za pomocą dostarczanego przez Sklep interfejsu.
42.
Wszelkie znaki towarowe, znaki firmowe oraz emblematy zamieszczone na
stronie Sklepu są zastrzeżonymi znakami handlowymi należącymi do ich
właścicieli.
43. Baza danych produktów Sklepu zawarta na stronie
internetowej www.twojeakcesoria.pl podlega ochronie prawnej zgodnie z ustawą z
dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. nr 128, poz. 1402
ze zm.). Producentem bazy danych w rozumieniu powyższej ustawy jest
Właściciel Sklepu.
Polityka prywatności
45.
Administratorem danych osobowych Klientów w rozumieniu ustawy z dnia 29
sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych jest Właściciel Sklepu.
46. Zasady postępowania z Danymi zostały określone na końcu regulaminu.
Postanowienia końcowe
47. Zarówno Umowa, jaki i umowa sprzedaży, zawierane są w języku polskim.
48.
Właściciel Sklepu nieodpłatnie udostępnia Klientowi Regulamin przed
zawarciem Umowy w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i
utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego,
którym posługuje się Klient.
49. Do prawidłowego funkcjonowania
Sklepu niezbędny jest komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do
sieci Internet, zaktualizowana przeglądarka internetowa z zainstalowanym
oprogramowaniem do obsługi Java Script i apletów Java (zalecane
przeglądarki: Internet Explorer; Firefox; Opera; Google Chrome; Safari),
włączona obsługa plików cookies.
50. Klient winien mieć jednak
świadomość, iż nikt nie jest w stanie zagwarantować stuprocentowego
bezpieczeństwa transmisji danych przy wykorzystaniu sieci Internet. Tym
samym pomimo wysiłków, Właściciel Sklepu nie może zagwarantować pełnego
bezpieczeństwa informacji przesyłanych do lub z Sklepu.
51. Umowa
będzie w pełni ważna i skuteczna do czasu jej rozwiązania na mocy:
wyrażonej na piśmie - przez Klienta lub Właściciela Sklepu - woli
rozwiązania Umowy (w terminie tamże oznaczonym) bądź usunięcia konta
przez Klienta.
52. W ramach korzystania z usług świadczonych drogą
elektroniczną za pośrednictwem Sklepu, Klienta obowiązuje całkowity
zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
53. Właściciel Sklepu zapewnia Klientowi dostęp do aktualnej informacji o:
szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z usługi świadczonej drogą elektroniczną;
funkcji i celu oprogramowania lub danych niebędących składnikiem treści usługi, wprowadzanych przez Właściciela Sklepu do systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient.
54. Sprzedawca stosuje kodeks dobrych praktyk, z którego treścią można zapoznać się tutaj.
55.
Korzystanie z niektórych funkcjonalności Sklepu wymagać może wyłączenia
filtrów reklam lub – w przypadku usługi newsletter – odpowiedniego
ustawienia filtrów antyspamowych poczty elektronicznej Klienta.
56.
Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur
dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych
(miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których
zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów
Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
57.
Klient posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej ze Sprzedawcą umowy;
Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Właścicielem Sklepu;
Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Właścicielem Sklepu, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.
Klient będący Konsumentem może złożyć skargę również za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr
Polityka Prywatności
W dniu 25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: „Rozporządzenie RODO”). Właściciel Sklepu oświadcza, iż dane osobowe Klientów są przetwarzane zgodne z Rozporządzeniem RODO.
Administrator Danych Osobowych (zamiennie również jako: „Administrator”):
Właściciel Sklepu - Sebastian Janik, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Janik Sebastian Golden Group, zarejestrowaną przez Ministra Gospodarki w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Adres siedziby: ul. Seweryna Mielżyńskiego 18 lok. 2, 61-725 Poznań (adres do doręczeń pozostaje taki sam); NIP:665-276-95-63; REGON: 301968214; tel.: (adres e-mail: sklep@twojeakcesoria.pl, telefon kontaktowy: 789155751) – dalej również jako: „Administrator” – przetwarza dane osobowe użytkowników sklepu internetowego działającego pod adresem www.twojeakcesoria.pl (dalej jako: „Sklep”).
Dane Osobowe
Dane
osobowe to wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej
do zidentyfikowania osoby fizycznej, przy czym przez możliwą do
zidentyfikowania osobę fizyczną należy rozumieć osobę fizyczną, którą
można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na
podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer
identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy, adres
poczty elektronicznej (dalej jako: „Dane Osobowe” lub „Dane”).
Postanowienia ogólne
-
Wszelkie wyrażenia lub zwroty pisane w Polityce Prywatności wielką literą, a nie zdefiniowane w Polityce Prywatności, mają znaczenie zdefiniowane w Regulaminie, natomiast wyrażenia lub zwroty niezdefiniowane w Regulaminie lub Polityce Prywatności będą mieć znaczenie przypisywane w branży prawniczej, teleinformatycznej lub handlowej.
-
Administrator przetwarza Dane Osobowe zgodnie z przepisami Rozporządzania RODO a także innymi właściwymi przepisami obowiązującego prawa, w tym w szczególności krajowymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Administrator dla skutecznej ochrony Danych stosuje odpowiednie do zagrożeń i kategorii Danych środki bezpieczeństwa przetwarzania Danych, spełniające wymogi określone w obowiązujących przepisach prawa (m.in. Administrator stosuje bezpieczny protokół SSL, który istotnie zwiększa ochronę transmisji Danych w sieci Internet).
-
Każdy Klient korzystając z usług oraz funkcjonalności oferowanych przez Administratora w ramach Sklepu lub korzystający ze Sklepu bez korzystania z usług oraz funkcjonalności, o których mowa powyżej, powierza Administratorowi swoje Dane, w zakresie określonym poniżej. Jeżeli Klient nie zgadza się z wyartykułowanymi w Polityce Prywatności zasadami, nie powinien odwiedzać Sklepu, ani korzystać z usług oraz funkcjonalności oferowanych za pośrednictwem Sklepu.
Zakres Danych zbieranych przez Administratora
Zakres Danych
zbieranych przez Administratora jest uzależniony od tego, jakie Dane
Klient podaje lub pozostawia korzystając ze Sklepu tj. w szczególności:
-
Dane podane przez Klienta w związku z korzystaniem z określonych usług lub funkcjonalności Sklepu, których zakres każdorazowo jest określony w odpowiednim formularzu związanym z korzystaniem z danej usługi lub funkcjonalności Sklepu (np. imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, nazwa firmy, numer NIP, dane teleadresowe: nazwa ulicy, kod pocztowy, miejscowość, kraj, numer telefonu, numer faksu) – dodatkowych informacji o zakresie Danych podawanych przez Klienta w związku z korzystaniem z usług lub funkcjonalności Sklepu udziela Administrator lub Inspektor Ochrony Danych (w przypadku jego powołania);
-
Dane pozostawiane przez Klienta w związku z korzystaniem ze Sklepu (np. Dane pozostawiane w tzw. plikach cookies).
W każdym
przypadku podanie Danych przez Klienta jest dobrowolne, przy czym brak
podania danych przez Klienta, może utrudnić lub uniemożliwić (w
przypadku niepodania Danych oznaczonych jako niezbędne) korzystanie z
określonej usługi lub funkcjonalności Sklepu.
Inspektor Ochrony Danych Osobowych oraz jego dane kontaktowe:
Administrator
wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym może
skontaktować przy wykorzystaniu poniższych danych kontaktowych:
Inspektor Ochrony
Danych Osobowych TerazGry.pl - Sebastian Janik, ul. Mielżyńskiego 18/2,
61-725 Poznań, sebastian.janik@terazgry.pl, 789155751.
Inspektor Ochrony
Danych Osobowych jest osobą, z którą każdy Klient może kontaktować się w
sprawach związanych z przetwarzaniem Danych oraz korzystaniem przez
Klienta z przysługujących im praw związanych z przetwarzaniem Danych.
Cel przetwarzania Danych
Dane Klientów będą przetwarzane w następujących celach:
-
umożliwienie Klientom korzystania z usług oraz funkcjonalności Sklepu (art. 6 ust. 1 b) Rozporządzenia RODO – w zakresie Danych niezbędnych do wykonania Umowy);
-
realizacja umów sprzedaży zawieranych za pośrednictwem Sklepu lub Umowy (art. 6 ust. 1 b) Rozporządzenia RODO – w zakresie Danych niezbędnych do wykonania Umowy);
-
odpowiadanie przez Administratora na zapytania, wezwania bądź wnioski Klientów (art. 6 ust. 1 b) Rozporządzenia RODO – w zakresie Danych niezbędnych do wykonania Umowy),
-
wypełnianie prawnie usprawiedliwionych celów Administratora w postaci marketingu (w tym analizowanie i profilowanie danych w celach marketingowych) produktów i usług Administratora (art. 6 ust. 1 f) Rozporządzenia RODO – uzasadniony interes Administratora);
Okres przetwarzania Danych
Administrator będzie przetwarzał Dane wyłącznie przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do realizacji celów, w których Dane te są przetwarzane lub do czasu wycofania zgody przez Klienta (w przypadkach przetwarzania Danych na podstawie zgody Klienta – art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia RODO), chyba że obowiązujące przepisy prawa dopuszczają lub wymagają dalszego przetwarzania Danych np. przetwarzanie Danych w celach statystycznych lub w celu dochodzenia roszczeń.
Odbiorcy Danych
Dane Osobowe Klientów mogą być przekazywane:
-
podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora m.in. dostawcą usług IT, agencjom marketingowym, dostawcą usług księgowych i in.,
-
podmiotom uprawnionym do uzyskania Danych Osobowych Klientów na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
-
wyjątkowo – odbiorcom z państw trzecich tj. spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, jeżeli będzie to niezbędne do świadczenia usług na rzecz Klienta lub jeżeli będzie to uwarunkowane inną podstawą w obowiązujących przepisach prawa.
W przypadku, o którym mowa w pkt 1) powyżej podmioty
przetwarzające będą przetwarzały Dane Osobowe Klientów na podstawie
umowy zawartej z Administratorem, w której określone zostaną warunki i
zasady przetwarzania Danych Osobowych spełniające wymagania określone
przez obowiązujące przepisy prawa.
W przypadku, o którym mowa w pkt 2) powyżej Administrator przekaże Dane Osobowe Klientów wyłącznie w przypadku rzeczywistego istnienia podstawy prawnej dla takiego udostępnienia.
W przypadku, o którym mowa w pkt 3) powyżej, Klient zostanie poinformowany o możliwości przekazania Danych Osobowych odbiorcom z państw trzecich.
Prawa związane z przetwarzaniem Danych
Każdemu Klientowi w związku z przetwarzaniem jego Danych Osobowych przysługują następujące prawa:
-
prawo do dostępu do Danych oraz uzyskania kopii Danych;
-
prawo do żądania sprostowania Danych;
-
prawo do usunięcia Danych, przy czym warunkiem skorzystania z tego prawa jest zaistnienie jednej z następujących przesłanek:
-
Dane nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
-
osoba, której Dane dotyczą, cofnęła zgodę, na której opiera się przetwarzanie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) Rozporządzenia RODO, i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania;
-
osoba, której Dane dotyczą, wnosi sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 Rozporządzenia RODO wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania lub osoba, której Dane dotyczą, wnosi sprzeciw na mocy art. 21 ust. 2 Rozporządzenia RODO wobec przetwarzania;
-
Dane były przetwarzane niezgodnie z prawem;
-
Dane muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator;
-
Dane zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego, o których mowa w art. 8 ust. 1 Rozporządzenia RODO;
-
-
prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych;
-
prawo do ograniczenia przetwarzania Danych;
-
prawo do wycofania zgody na przetwarzanie Danych (w przypadku gdy i w zakresie w jakim Dane są przetwarzane na podstawie zgody) – wycofanie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przez jej wycofaniem);
-
prawo do przenoszenia Danych (w przypadku gdy i w zakresie w jakim Dane są przetwarzane na podstawie zgody lub są niezbędne w celu świadczenia usługi).
W przypadku
korzystania z prawa, o którym mowa w pkt 6 ) powyżej, wycofanie zgody
następuje poprzez kontakt telefoniczny pod numerem 789155751 lub kontakt
mailowy pod adresem sklep@twojeakcesoria.pl.
W sprawach związanych z korzystaniem z wyżej wymienionych praw można kontaktować się z Administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych Osobowych (w przypadku jego wyznaczeniu przez Administratora).
Polityka Cookies
Klient korzystający ze
Sklepu (niezależnie od korzystania z usług i funkcjonalności Sklepu)
przyjmuje do wiadomości i zgadza się na to, że:
-
podmiotem zamieszczającym informacje w formie plików cookies i innych podobnych technologii w urządzeniu końcowym Klienta oraz uzyskującym do nich dostęp jest Administrator;
-
Administrator może przechowywać Dane bądź inne informacje dotyczące urządzeń końcowych Klienta w formie plików typu cookies, z użytkowaniem których wiąże się funkcjonowanie Sklepu;
-
ograniczenie lub zabronienie pojawiania się plików typu cookies w ramach urządzeń końcowych Klienta może negatywnie wpłynąć na korzystanie ze Sklepu;
-
Sprzedawca może przechowywać lub udostępniać Dane, jeśli jest to wymagane przez obowiązujące przepisy prawa lub jeśli jest to niezbędne na potrzeby podjęcia działań prawnych, wykonania umowy sprzedaży zawartej za pośrednictwem Sklepu lub Umowy bądź udzielenia odpowiedzi na zapytania, zgłoszenia naruszeń, czy też zgłoszenia reklamacyjne.
Pliki Cookies
stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które
przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta (np. komputer, telefon,
smartfon, tablet). Pliki Cookies zawierają zazwyczaj nazwę domeny
serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na
urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Pliki cookies nie służą
identyfikacji Klienta i na ich podstawie nie jest ustalana tożsamość
Klienta. Pliki cookies pobierane są za pośrednictwem przeglądarki
internetowej, podczas pierwszego wejścia na stronę.
Pliki cookies
umożliwiają prawidłowe działanie i skorzystanie z wszystkich
funkcjonalności oraz usług Sklepu, w tym umożliwienie wkładania do i
zapamiętywania towarów w koszyku, rozpoznawanie zarejestrowanych
Klientów. Pliki cookies nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniu
Klienta, ułatwiają nawigację na stronach i zapewniają skuteczność
procedur bezpieczeństwa. Pliki cookies pozwalają Administratorowi
analizować anonimowe statystyki dotyczące np. liczby odwiedzin strony,
długości odwiedzin i źródeł odwiedzin.
Obejrzenie zawartości plików cookies zapisanych na dysku jest możliwe przy użyciu odpowiednich narzędzi.
Rodzaje plików cookies, cele i sposoby ich użycia w Sklepie:
-
Pliki cookies sesji – to tymczasowe pliki cookies pozostające w pliku przeglądarki Klienta do momentu opuszczenia strony internetowej Sklepu, są one obowiązkowe dla poprawnego działania Sklepu i poprawnego wyświetlania zawartości Sklepu.
-
Pliki cookies trwałe – są wykorzystywane w celu zwiększenia funkcjonalności Sklepu dla Klienta lub gromadzenia anonimowych danych statystycznych. Tego rodzaju pliki pozostają w przeglądarce Klienta znacznie dłużej. Okres ten zależy od dokonanych przez Klienta ustawień przeglądarki internetowej. Pliki cookies trwałe pozwalają na przekazanie informacji do Sklepu przy każdych odwiedzinach Sklepu. Pliki cookies trwałe nazywane są także „ciasteczkami śledzącymi” (ang. tracking cookies). W naszym Sklepie używamy stałych cookie w poniższych celach:
-
Koszyk – jeśli Klient korzysta z „koszyka” w Sklepie, cookie zapisze informacje o towarach w koszyku; jeśli Klient nie dokończy zakupów i powróci do Sklepu za jakiś czas, Sklep użyje cookie, aby odtworzyć zawartość tego koszyka, po to aby nie było konieczne ponowne przechodzenie przez cały proces zakupów;
-
Rozpoznawanie Klienta – jeśli Klient jest zalogowany w Sklepie i opuści go na jakiś okres czasu, po czym ponownie wejdzie do Sklepu, plik cookie umożliwi identyfikację Klienta bez konieczności jego ponownego logowania;
-
Informacje o ruchu w Sklepie – tego typu cookie jest używane do dostarczania Administratorowi ważnych, anonimowych informacji o ruchu w Sklepie oraz sposobie ich użycia przez odwiedzających (przykładem raportu z tego typu danymi jest np. dzienna liczba odwiedzin Sklepu); do zbierania tych danych używamy narzędzia Google Analytics – informacja dotycząca obsługi plików cookies przez to narzędzie zanjduje się na stronie http://www.google.com/analytics/learn/privacy.html
-
Usuwanie i blokada plików cookies
W wielu przypadkach
oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka
internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w
urządzeniu końcowym Klienta. Klienci mogą dokonać w każdym czasie zmiany
ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać
zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną
obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź
informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Klienta.
UWAGA: Klient w każdym
momencie może zmienić sposób korzystania z plików cookies przez
przeglądarkę, w tym zablokować lub usunąć te, które pochodzą ze Sklepu.
Proces kontroli i usuwania plików cookie różni się w zależności od
używanej przeglądarki. Szczegółowe informacje na ten temat można
uzyskać, korzystając z funkcji "pomoc" w swojej przeglądarce lub
korzystając z poniższych linków:
-
Microsoft Explorer: http://support.microsoft.com/kb/278835/pl
-
Mozilla Firefox: http://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek
-
Google Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95582
-
Opera: http://www.opera.com/browser/tutorials/security/privacy/
-
Apple Safari: http://www.apple.com/support/safari/
Blokada plików cookies może uniemożliwić korzystanie ze Sklepu.
Niedokonanie zmiany
ustawień w przeglądarce w zakresie plików cookies oznacza, że mogą być
one zamieszczone i przechowywane w urządzeniu końcowym Klienta, a tym
samym Administrator może przechowywać te informacje w urządzeniu
końcowym Klienta i uzyskiwać dostęp do tych informacji.
Postanowienia końcowe
W zakresie
nieuregulowanym postanowieniami Polityki Prywatności zastosowanie mają
odpowiednie warunki Regulaminu oraz właściwe przepisy powszechnie
obowiązującego prawa.